Зимові шини умовно можна розділити на дві групи: із шипами та без шипів. Шини без шипів та без отворів під шипи називають липучками або фрикційними шинами. Принцип дії цих шин полягає в тому, що на поверхні протектора є велика кількість прорізів (ламелів), які при обертанні колеса послідовно змикаються і розмикаються, створюючи ефект присоски. За рахунок цього відбувається "прилипання" протектора шини до слизької зледенілої поверхні. При цьому чим м'якша гума протектора шини і чим більше на ній ламелів, тим краще буде зчеплення такої шини з дорогою при низьких температурах.
Шини з шипами теж мають ламелі в протекторі, але їхня кількість менша, а основну роботу на льоду виконують шипи. Вони вгризаються в поверхню і не дають шині прослизати при обертанні. Для їзди льодом найкращий варіант це шипована гума. Але шипи мають і недоліки. Такі шини сильно шумлять та руйнують асфальтове покриття дороги.