Висота (глибина) протектора нових сучасних автомобільних шин коливається від 5мм. для спортивних гоночних шин (так званих напів-сліков) до 17мм. і більше для позашляхових шин. У звичайних літніх легкових шин це значення становить 7.5 - 8.5мм., а у зимових - 8.5 - 9.5мм. Чому така різниця? Очевидно це пов'язано з призначенням шин для використання в тих чи інших погодних та дорожніх умовах.
Так, літня гума для легкових автомобілів призначена для використання в основному на асфальтованих дорогах і головним завданням протектора є відведення води з плями контакту з поверхнею. У позашляхових шин завдання інше - забезпечити максимальну прохідність на грунті, піску, камінні, бруду і тд. Для цього потрібен потужний, розвинутий малюнок протектора з масивними блоками і глибокими каналами. Зимові шини в свою чергу покликані забезпечити надійне зчеплення з дорогою на льоду (ламелі, шипи), а також прохідність в глибокому пухкому снігу і відведення води і сніжної каші з плями контакту з дорогою (глибокі поздовжні і спрямовані канали).
Таким чином висота (або глибина) протектора робить вирішальний вплив на здатність легковий шини підтримувати необхідний рівень зчеплення з мокрою і засніженою поверхнею.
На жаль, з часом все шини зношуються. Виникає питання - яка гранично допустима мінімальна висота протектора?
Виробники рекомендують такі цифри: для літніх шин - 1.6 мм., Для зимових - 4 мм.
Це означає, що при досягненні відповідних значень, зчіпні якості таких шин різко знижуються і вони не можуть виконувати свої функції на належному рівні.
Що ж відбувається на практиці? На практиці зчіпні якості шин зменшуються поступово - у міру зносу протектора. У більшості літніх шин вже при 4 мм. залишку спостерігається значне погіршення водовідвідних властивостей в порівнянні з новим станом. Потрапляючи в калюжу на високій швидкості, відбувається "удар", доводиться прикладати зусилля щоб утримати кермо. А раніше цього не спостерігалося - гума "співала", буквально розрізаючи водну плівку.
Зимові шини втрачають свої якості ще швидше - це добре помітно вже при висоті в 5 мм.
Що ж робити, коли міняти шини? На це питання кожен відповідає сам. Навіть не дивлячись на те, що з часом водій звикає до погіршення керованості автомобіля через зношування шин і підсвідомо починає вести себе більш обережно, не варто доводити шини до критичного стану. Купівля нових шин в будь-якому випадку обійдеться дешевше, ніж ремонт автомобіля. Усвідомлення цього факту добре відбувається під час обгону декількох фур, що йдуть одна за одною на вузькій звивистій дорозі вночі під час дощу.