В останні кілька років, одним з найбільш важливих критеріїв, при ухваленні рішення про покупку тієї або іншої моделі покришки, стала країна її виробництва. Одна з причин - це різниця в ціні. Так, ціна на одну і ту ж модель шини, в одному і тому ж розмірі, може істотно відрізнятися в залежності від країни її виробництва. Інша причина - престиж.
Багато водіїв, особливо старшого покоління, до цих пір вважають, що якісні шини можуть бути виготовлені тільки в Німеччині або Японії. І коли дізнаються про те що, наприклад, обраний ними Goodyear зроблений в Туреччині, Bridgestone в Індонезії, а Michelin в Таїланді, нерідко відмовляються від покупки. Їх можна зрозуміти, вони звикли мислити штампами ще з часів Радянського Союзу.
Однак час не стоїть на місці, ми живемо в світі транснаціональних корпорацій і глобальних брендів. Глобалізація, найвищий рівень конкуренції серед виробників і боротьба за кожного покупця - ось причина ситуації, що склалася. Прагнучи знизити ціни для кінцевого покупця, виробники переносять свої заводи в країни з більш дешевою робочою силою. При цьому, продаватися така гума буде по всьому світу, отже її якість повинна бути на висоті, інакше довіру до бренду буде безповоротно втрачено. Довіра, лояльність до бренду - це основа продажів. Висновок - якість продукту не повинна залежати від місця його виробництва. Це підтверджується на практиці, бракованих шин (відомих брендів) європейського виробництва нітрохи не менше ніж азіатського.
На українському ринку представлені наступні марки автомобільної гуми по країнам виробництва. Список далеко не повний, проте дає певне уявлення.
Achilles - Індонезія;
Amtel - Росія;
Barum (Continental) - Німеччина, Португалія, Словенія, Чехія, Румунія;
Bridgestone - Японія, Таїланд, Індонезія, Польща, Туреччина, Бразилія, Мексика, Іспанія, Італія, Франція;
BFGoodrich - Польща, Румунія, Англія, США;
Continental - Німеччина, Португалія, США, Словенія, Чехія, Румунія, Малайзія, Греція;
Cordiant - Росія;
Dunlop (GoodYear) - Німеччина, Японія, США, Таїланд, Індонезія, Польща;
Debica (GoodYear) - Польща, Франція, Туреччина;
Diplomat (GoodYear) - Польща, Словенія, Туреччина;
Falken - Японія, Таїланд, Індонезія;
Federal - Тайвань, Китай;
Fulda (GoodYear) - Німеччина, Франція, Польща, Таїланд, Туреччина, ПАР;
General (Continental) - Німеччина, США, Румунія;
Gislaved (Continental) - Німеччина, Португалія, Франція, Словенія, Чехія, Румунія, Греція;
Goodyear - Німеччина, Франція, США, Польща, Словенія, Туреччина, Таїланд, Китай, ПАР;
Hankook - Корея, Китай, Угорщина;
Kumho - Корея, Китай, В'єтнам;
Lassa - Туреччина;
Marangoni - Італія;
Matador (Continental) - Чехія, Словенія, Греція, Росія;
Marshal (Kumho) - Корея, Китай;
Michelin - Німеччина, Франція, Італія, Іспанія, Англія, Росія, Польща, Угорщина, Японія, США, Канада, Таїланд, Індонезія, Китай;
Nexen-Roadstone - Корея, Китай;
Nokian - Фінляндія, Росія, Китай, Індонезія;
Pirelli - Німеччина, Італія, США, Росія, Туреччина, Китай, Бразилія, Англія, Румунія, Єгипет;
Riken - Сербія;
Sava (GoodYear) - Німеччина, Франція, США, Словенія, Польща, Туреччина;
Тойо - Японія, США, Малайзія;
Tigar - Сербія;
Yokohama - Японія, Філіппіни, Таїланд, Китай.
Уявімо ситуацію, "Мішлен" або "Гудієр", не має значення, побудував новий завод в Китаї, витратив на це кілька сот мільйонів доларів і почав виробляти шини низької якості під своїм брендом (адже відомо, що всі товари, зроблені в Китаї, низької якості ;)). Потім "він" цю гуму відправляє в Європу і Америку з тим щоб "відбити" у тамтешніх споживачів бажання купувати товари свого бренду. Дивно, чи не так?
Висновок. Можливо, варто трохи задуматися і переглянути деякі стереотипи, що склалися в нашому мисленні.