Найголовнішим шинним правилом, яке потрібно неухильно дотримуватися, є те, що в зимовий час необхідно їздити на зимових шинах, а в літній - на літніх. Універсальних всесезонних шин для легкових авто в природі просто не буває.
Але у протектора буває малюнок, який може в певному сенсі вважатися універсальним. Але тільки від малюнка шин мало що залежить, головне - це склад гуми, конструкція каркаса і протектора, кількість шарів в ньому, їх склад і багато інших параметрів. Зимові і літні шини відрізняються якраз саме за цими параметрами.
Зимові покришки виготовляють з м'якої гуми. Вона не твердне при негативних температурах і ламелі в протекторі, послідовно зближуючись при коченні шини, дозволяють впевнено рухатися на льоду за рахунок ефекту присоски. А найсучасніші і високотехнологічні моделі крім цього, здатні вбирати і відводити мікрошар водяної плівки, що знаходиться на поверхні льоду. Саме він - "мастило" і причина явища ковзання.
Для зимового періоду іноді слід обирати шини зі спеціальними шипами, які володіють протиковзкими властивостями. Але якщо у ваші плани не входить їзда по заміських дорогах, то шиповка абсолютно не обов'язкова. Для міських доріг вона навіть шкідлива, оскільки такі дороги розчищають і їзда буде відбуватися по асфальту або сніжно-сольового місиву. Відомо, що шиповані шини на очищеному асфальті триматися гірше, ніж нешипована гума.
Літні ж шини мають зовсім інші завдання. Вони повинні забезпечити відмінний рівень зчеплення з поверхнею дороги при високих температурах (влітку асфальт нагрівається до +60 і вище) - не "пливти", гарантувати надійну керованість і стійкість автомобіля в поворотах, протистояти ефекту аквапланування, не шуміти, мати низький опір коченню, повільно зношуватися і тд.
Все це ясно дає зрозуміти, що підходи при проектуванні і створенні зимових і літніх шин кардинально відрізняються.
Крім того, все різноманіття шин можна поділити на радіальні і діагональні, безкамерні і камерні. Радіальні шини комфортабельніше і м'якше, ніж діагональні. Також радіальні покришки економлять паливо, за рахунок низького опору коченню. Завдяки меншому бічному відведенню вони гарантують кращу керованість. Термін служби у них помітно довше. Але всілякі порізи й удари вони переносять гірше, ніж діагональні, і на поганих автодорогах їх міцності буває недостатньо.
Безкамерні шини за рахунок внутрішньої поверхні, покритою спеціальною м'якою гумою, гарантують на ободі герметизацію покришки. До того ж безкамерні шини набагато легше, ніж камерні та при проколі "спускають" набагато повільніше. Але для монтажу таких шин потрібно наявність спеціального обладнання, саме тому в разі несподіваного проколу, відремонтувати таку шину в польових умовах буде дуже складно.