Ринок шин в Україні 2018

В кінці або на початку року прийнято ділитися досягненнями, хвалитися результатами і будувати грандіозні плани на наступний рік. У 2018 році українські шинники поліпшили продажу в кількісному вигляді і добре заробили в гривнях. Колеги підняли голову після важких років і почали будувати райдужні плани. Позитив, то звичайно добре, але рано радіти. Давайте зрозуміємо, які були зовнішні умови і завдяки чому були досягнуті успіхи.

Стабільний курс валюти - головна причина, чому шинники збільшили продажі і змогли добре заробити. Це відбулося:
не завдяки напливу "блях";
не завдяки відкладеному попиту (ще починаючи c 2014 року)
не завдяки зниженню ціни виробниками шин;
не завдяки стратегіям і компетенцій гравців шинного ринку.

Якби курс виріс до 35, то відбулися зовсім інші процеси у шинників. А якби впав до 25, то відбулися б інші негативні явища. Адже всі пам'ятають, але не всі розуміють, що при посиленні гривні, падає гривнева роздрібна ціна, але зростає оптова ціна в доларах, і тут черговий цейнот для оптовика.

Виробники шин. По суті всі виробники шин мають три прайса для світових ринків: дорогий, нормальний і для країн третього світу. Починаючи з 2017 року Україна почала отримувати найдешевші ціни. Згідно з цим почали зростати кількісні продажу. За результатами 2018 менеджери виробників отримають хороший річний бонус і ... небезпеку переходу України на більш дорогий прайс. Однак, хочу заспокоїти - оптові ціни в гривні, які є на сьогодні нижчі за торішні.

Не у всіх так райдужно йдуть справи. Для мене одним з маркерів успішності бренду - це продажу шини для *бусів*. Цей сегмент працює в довгу і націлений на продаж юридичним особам і має "довгий хвіст" (по інерції шини бренду купують 3-5 років на заміну). Згадайте, скільки ви продавали Goodyear "С" в 2012 році і зараз. Кількісні показники продажів не думаю, що впали або впала прибутковість. Однак на тлі зростання інших, це повинно насторожити і якщо не буде змінена стратегія, конкуренти будуть забирати частку ринку. Ну і на тлі європейських продажів, Goodyear в Україні явно в хвості - хоч і з великим потенціалом зростання.

У 2019 думаю у нас з'являться нові представництва виробників шин з дислокацією в Києві. Хотів би звернути вашу увагу на Туреччину. Думаю турецькі бренди, а за ними і турецькі оптовики активно почнуть освоювати український ринок. У стандартній для себе манері: представництва в Україні, топ менеджери іноземці, менеджери з продажу українці. У фокусі буде формування регіональних складів на базі партнерів і активне брендування точок продажів. Відстрочка і низькі ціни - це їхня зброя.

Якщо ринок зростає, то повинні бути поглинання, покупка, запуск нових гравців. 2018 не може похвалитися такими подіями, проходили протилежні процеси. Я б сказав очищення ринку, роздроблення компаній і фокус на певних групах шин. Була така компанія другого ешелону БФ-шина, старші колеги повинні памятати Фаворит. Мали потужний канал оптових продажів, інтернет магазин, власні оффлайн роздрібні магазини з шиномонтажами. Дивлячись на те, як вони ростуть, був упевнений що увійдуть до топ 10 шинних компаній України. На сьогоднішній день не стало такого учасника шинного ринку, а залишки дрейфують у вільному плаванні.

Бренд Nokian - лідер на ринку роздрібних продажів. Бути лідером - це найважче, що є в бізнесі, виробник згодом "заплив жирком" і як помітив колега "зловив зірку". Замість того, щоб розвивати своїх партнерів і вчасно (не кажучи, що було б бажано оперативно) реагувати на виклики ринку займалися речами, які звеличували бренд і забули про український водія, який фінансує все це. У 2018 році відбулася зміна керівництва в українському представництві. Мережа центрів Віанор - махина велика. Думаю, на літній сезон у них в запасі є неприємні сюрпризи для конкурентів. Чому так кажу - а у них просто немає іншого варіанту, вони або вистрілять або почнеться перебрендірованіе центрів на інші, благо пропозицій в 2019 році буде багато.

На ПлайOFF зустрів інвестора, який зайшов в шинний бізнес. Бізнесмен більше 10 років займається продажем електроінструменту і досяг хороших результатів. Рішення про торгівлю шинами було прийнято на основі чітко сформульованої пропозиції по боку менеджменту Шипшина. По суті, продали стандартну франшизу. Скільки потрібно вкласти в товар, скільки в оформлення точки продажів. І намалювали графік отримання прибутку. Наскільки розумію, взяли частково ризики неуспішності проекту. Від інвестора гроші, компетенції з регіонального ринку (ніхто не знає і не розбереться краще місцевого). Це приклад того, що хочуть чути невеликі шинники від оптових компаній. Схема побільше грошей вперед і отримаєте найнижчу ціну і дякуйте, що привезли тобто - поки дієва і нікуди не дінеться в 2019 році. Однак її прибутковість буде падати з кожним роком - тому що доступ до роздрібного покупця буде дорожчати.

On-line ринок. Тут все стандартно - 20% інтернет-магазинів починають контролювати 80% продажів. Чітко починають відстежуватися лідери. Онлайн продажу великі компанії давно виділили в окремий бізнес, а дрібні шинники це тільки почали робити в 2018 році. Доступ до роздрібному покупцеві дорожчає з кожним місяцем, у лідерів зростають розміри рекламних бюджетів і вони все більше перетягують на себе трафік. Робота в правовому податковому полі - це головна проблема для онлайн продавців, хоча більшість з них так не вважає. Так і далі будуть думати, поки не буде зупинено кілька торговців: покладуть всіх обличчям на землю, проведуть повну виїмка документів і оргтехніки, опечатають склади. Про це чомусь більшість не думає, не хоче помічати ...

Булина Роман

Як купити?


Купити шини можна зробивши замовлення по телефону


Самовивіз в Дніпрі - Визначившись з вибором, просто узгодьте час Вашого приїзду.

Доставка по Україні - Компанією "Нова Пошта", оплата при отриманні.

Мінімальна висота протектора?


Висота (або глибина) протектора робить вирішальний вплив на здатність автомобільної шини підтримувати необхідний рівень зчеплення з мокрою або засніженою поверхнею дороги.

Згодом всі шини зношуються. Виникає питання - яка гранично допустима мінімальна висота протектора?

Країна виробництва шини?


В останні кілька років, одним з найбільш важливих критеріїв, при ухваленні рішення про покупку тієї або іншої моделі покришки, стала країна її виробництва.

Одна з причин - це різниця в ціні. Так, ціна на одну і ту ж модель шини може істотно відрізнятися в залежності від країни її виробництва.