Часто в інтернеті ми можемо зіткнутися з різними дивними теоріями про те, що ж це за смужки такі на протекторі шини, і що означають точки на їх боковині. Є версії, що певні їх поєднання говорять про те, що партія шин була бракована, або ж це говорить про напрямок шарів гуми, яка зашита в конструкцію шини.
Давайте розберемося в цьому питанні. Почнемо з кольорових смужок на протекторі. По суті, їх кількість, поєднання і колір абсолютно ніякої інформації для водія не несе. Точно також ці смужки не мають значення і для працівників монтажу, а ось для працівників складу вони дуже навіть важливі. Для того щоб зрозуміти, чим же все-таки ці смужки корисні, розглянемо кілька технологічних процесів виготовлення і подальшого зберігання шин
![смужки на протекторі смужки на протекторі](https://rezina.dp.ua/page_img/poloski.jpg)
Протектор шини робиться з заготовок, які представляють собою суцільну смугу гуми довжиною кілька десятків метрів. У цей момент якраз і наносять ці самі кольорові смуги. Після, заготовку розрізають на шматки, довжина яких становить довжину окружності готової шини. Потім заготовки відправляються на складальну лінію. Оскільки вони схожі за формою і розмірами, нанесені кольорові смужки чітко інформує працівників складального цеху про те, що саме ці заготовки відповідають саме цим моделям шин.
Кольорові смужки це свого роду штрих-код, застосовуваний на виробництві для того, щоб відрізняти одні заготовки від інших. А ще ці ж штрих-коди використовують працівники складу, оскільки при масовому зберіганні, інформація, розташована на боковині шини, стає недоступною. А ось кольорові смужки точно підкажуть, що це за виробник, що за модель і в якому вона типорозмірі. Досвідчені працівники складу можуть визначити шину навіть на відстані. До речі, деякі виробники замість смужок наносять на протектор різні літерні позначення або навіть геометричні фігури.
![Точки на боковині шини Точки на боковині шини](https://rezina.dp.ua/page_img/tochka.jpg)
Друга, незрозуміла багатьом кольорове маркування - це точки, розташовані на боковині шини жовтого або білого, а також червоного кольорів. Ці точки будуть корисні працівникам сервісного центру, які *взувають* шини на диски. Маркування жовтого або білого кольору позначає саме Легке місце на шині, його рекомендується поєднувати з найважчим місцем на диску. Традиційно вважається, що цим місцем є вентиль, через який накачується повітря в шини. Таке поєднання дозволить значно зменшити дисбаланс колеса, що при балансуванні дозволить поставити на нього якомога менше важків. На жаль, це правило працює не завжди, а тільки на нових дисках. Через пошкодження диска при його експлуатації, точка найбільшої ваги зміщується.
У випадку з червоною крапкою, все йде аналогічно, але з точністю до навпаки. Червона точка на боковині шини означає саме ВАЖКЕ місце і відповідно, вона повинна бути поєднана з найлегшим місцем на диску. Визначити його можна виключно на балансувальне верстаті до установки шини на диск. Хоча, деякі виробники дисків все-таки відзначають на них найважчі і найлегші точки різними кольорами, на жаль єдиної системи позначень не існує.