Напевно багато автолюбителів хоча б раз чули про таку послугу, як підкачка коліс азотом. Але далеко не всі уявляють собі, що ж це за нововведення і якими перевагами воно володіє.
Коли ми накачуємо колесо звичайним навколишнім повітрям, в покришку разом з ним потрапляє маса сторонніх речовин - водяна пара, різні хімічні випаровування, гази, пил. Через великий вміст кисню в складі повітря, всередині покришки починаються реакції окислення. Іржею і брудом покриваються внутрішня поверхня колісного диска, посадочні місця під борта шини, сталевий корд. Все це призводить до прискореного зносу покришок і їх силового каркаса. Азот, на відміну від кисню, набагато менш «агресивний» і не сприяє появі корозії. Крім того, атоми азоту куди менш рухливі і довше утримуються гумовим шаром покришки. При цьому азот не змінює свого об'єму в залежності від зовнішньої температури. Вам не доведеться часто стежити за тиском в шинах - в будь-яку погоду воно завжди буде постійним.
Азот перевершує звичайний повітря і за багатьма іншими показниками. Володіючи підвищеними демпфірувальними властивостями, він не втрачає свої якості в залежності від погодних умов. Це дозволяє шинам діяти подібно додатковим амортизаторам, поліпшуючи зчеплення з дорогою і «ковтаючи» всі дорожні нерівності, створюючи при цьому мінімум шуму і вібрацій. Крім того, значно знижується навантаження на підвіску автомобіля, поліпшується керованість, стійкість під час маневрів і проходження крутих поворотів. Покришки, наповнені азотом, не перегріваються навіть під час інтенсивного руху в жарку погоду. Поведінка автомобіля стає цілком передбачуваним - гальмівний шлях завжди залишається в межах норми, пропадають пробуксовки на старті і при раптовому прискоренні.
Як правило, послуги з підкачування коліс азотом надають шиномонтажні майстерні. Для цієї процедури застосовуються спеціальні азотні генератори. Спочатку повітря в генераторі фільтрується, очищаючись від пилу і сторонніх домішок. Потім він проходить через систему мембран, в яких відбувається відділення кисню від азоту. В результаті, на виході отримують практично чистий азот, яким працівники шиномонтажу і наповнюють шини автомобіля.